안녕하세요!
영어 이메일 쓸 때 어떤 표현들을 써야할지 막막하신 분들이 많을텐데요~ 특히 비즈니스 메일에서는 격식을 차려서 쓰는 경우가 많기 때문에 더욱 신경쓰이실 거예요. 그래서 이번 포스팅에서는 일상생활에서도 많이 쓰이는 유용한 영어 이메일 문구 몇가지를 소개해드리려고 합니다.
1. 인사말
Dear [이름], (친근한 관계일 경우)
Hello [이름], (일반적인 경우)
Hi [이름], (친밀한 관계일 경우)
2. 문의
I would like to inquire about [상품/서비스 이름].
Could you provide me with more information about [상품/서비스 이름]?
3. 요청
Would it be possible to [요청 내용]?
Could you please [요청 내용]?
3. 회신 요청
Please let me know if you have any further questions.
I look forward to hearing from you soon.
4. 인사말 및 감사 인사
Best regards,
Thank you,
Sincerely,
5. 회신 지연 시 사과
I apologize for the delay in my response.
Sorry for the delayed reply.
6. 문제 해결 요청
Could you please help me with [문제]?
I am having trouble with [문제]. Could you please assist me?
7. 일정 조율 요청
Are you available on [일정]?
Could we schedule a meeting on [일정]?
8. 정보 전달
I just wanted to let you know that [정보].
I am writing to inform you that [정보].
9. 추천
I would like to recommend [추천할 것] to you.
May I suggest [추천할 것]?
10. 문의
I am writing to inquire about [문의할 내용].
Could you please provide me with more information about [문의할 내용]?
11. 제안
I would like to propose [제안할 내용].
May I suggest that we [제안할 내용]?
12. 피드백 요청
Could you please give me your feedback on [피드백 요청할 내용]?
I would appreciate your thoughts on [피드백 요청할 내용].
13. 도움 요청
Would it be possible for you to help me with [도움 요청할 내용]?
Could you lend me a hand with [도움 요청할 내용]?
14. 감사 표현
Thank you for your time and consideration.
I appreciate your help and look forward to hearing back from you soon.
15. 자료/문서 검토 요청
Could you please review the attached documents and provide your feedback?
Would you mind taking a look at the materials I have sent and giving me your thoughts?
16. 계획 검토 요청
I would appreciate it if you could review the proposed plan and give me your input.
Could you please take some time to review the plan I have submitted and provide your feedback?
17. 제안 검토 요청
I would like to request that you review my proposal and let me know your thoughts.
Could you please take a look at the proposal I have put together and give me your feedback?
18. 디자인/그래픽 검토 요청
I was hoping you could take a look at the design I have created and let me know if any changes need to be made.
Could you please review the graphic I have designed and provide me with your thoughts?
19. 프로젝트 검토 요청
I would appreciate it if you could review the project I have completed and provide me with your feedback.
Could you please take a look at the project I have finished and let me know what you think?
그 외에도,
20. I'm writing to ~ 로 시작하기
I'm writing to + 주제(내용) 형식으로 쓰면 됩니다. 예를 들어 “이메일을 쓰게 된 이유”를 쓰고 싶다면 아래와 같이 쓰시면
됩니다.
I'm writing to let you know that we have a problem with the delivery of your order.
나는 당신의 주문 배송 문제에 대해 알려드리기 위해 이 글을 씁니다.
21. Please note that ~ 로 시작하기
Please note that 이하 부분은 ‘~라는 점을 알아두세요’ 라는 뜻입니다. 상대방에게 주의사항을 전달하거나 당부해야 하는 내용을 전할 때 주로 쓰입니다. 위 예시처럼 please 대신 for 를 써도 괜찮습니다.
Please note that this is an automated system and therefore it may take some time to process your request.
이것은 자동화 시스템이기 때문에 요청 사항을 처리하는데 시간이 걸릴 수 있다는 점을 알아두시기 바랍니다.
22.In reference to ~ 로 시작하기
In reference to 는 ‘~에 관하여’ 라는 뜻으로 앞에 언급한 내용과 관련해서 덧붙이고 싶은 말이 있을 때 쓰기 좋습니다.
In reference to your email, I would like to inform you that our company will be closed on Monday December 16th.
당신의 이메일에 관해 말씀드리자면, 저희 회사는 12월 16일 월요일에 문을 닫습니다.
23.For further information, ~ 로 시작하기
For further information 은 ‘추가 정보가 필요하다면’ 이라는 뜻으로 구체적인 정보를 제공하고자 할 때 쓰이면 좋은
표현입니다.
For further information, please refer to the attached file.
추가 정보가 필요하시다면 첨부 파일을 참고하시기 바랍니다.
24. Sincerely, ~ 로 마무리하기
Sincerely 는 편지 끝인사말로 진심 어린 마음을 담아 쓴다면 더할 나위 없이 좋은 인사말이 될 수 있습니다.
Sincerely, Mr. Johnson
많이 도움 되셨나요? 저도 가끔 헷갈리는 부분이지만 이렇게 정리하면서 보니 확실히 도움이 되네요.
다음 시간엔 다른 주제로 찾아올게요~ 감사합니다.